Min 4åring tänker flytta hemifrån

Emil 4 år: Mamma jag tänker flytta. Långt långt bort.

Jag: Men varför ska du göra det?

Emil: För att du sa åt mig att jag skulle vara tyst.

Jag: Men inte behöver du flytta för det. Du skulle ju bara vara tyst en liten stund.

Emil: Jo det måste jag.

Jag: Men Emil du är ju för liten för att bo själv. Det är bättre om du bor här.

Emil: Nej jag ska bo själv. Jag ska ta med mig wiiet och alla mina saker.

Jag: Men mamma kommer sakna dig. O du är ju för liten för att bo själv. Du kan ju inte laga mat.

Emil: Nej men jag ska äta frukost hela tiden. Min mage säger att den inte vill ha mat.

Jag: Kan du inte bo här hos mig och My? Det bli bäst så.

Emil: Okej då jag stannar väl. En liten stund.


Ja ungefär så gick samtalet till, med en 4åring som ville flytta hemifrån.



Kommentarer
Postat av: Lena

Men lilla sötnosen då <3

Han kan få komma och bo med moster :)

2010-11-13 @ 12:17:58
Postat av: Lina Börjesson

Sötnöt!!!! :)

2010-11-14 @ 11:11:10
URL: http://mommyrocks.blogg.se/
Postat av: DAnne

Hahah! Ungar e för roliga!

2010-11-20 @ 13:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0